Doprava ZDARMA pri nákupe nad 80€
Doprava ZDARMA pri nákupe nad 80€
1.1.1 Obchodníkom je právnická osoba BRAVE s.r.o., so sídlom spoločnosti Dúbravčická 3600/1, 841 02 Bratislava, IČO: 53095693, DIČ: 2121279589, IČ DPH: SK2121279589, tel. kontakt je +421 950 401 084, e-mail: info@ebn.sk (ďalej len „obchodník“).
Orgánom dozoru je Slovenská obchodná inšpekcia, Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj, so sídlom Prievozská 32, P.O. Box 5, 820 07 Bratislava 27
1.1.2 Adresa pre zaslanie podnetov a reklamácií sú kontaktné údaje spolu s adresou sídla spoločnosti uvedené v bode 1.1.
1.1.3 Tieto obchodné a reklamačné podmienky upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi obchodníkom (prevádzkovateľom stránky www.ebn.sk) a kupujúcim, ktorej predmetom je kúpa a predaj tovaru a služieb na internetovej stránke elektronického obchodu obchodníka www.ebn.sk. Tieto Obchodné podmienky sú platné až do vydania nových Obchodných podmienok.
1.2.1 Obchodník je platcom DPH.
1.2.2 Ceny za tovar a služby a všetky poplatky na stránke www.ebn.sk sú uvádzané s DPH a bez nákladov na dopravu a dobierku.
1.2.3 Akciové ceny platia na príslušný kalendárny mesiac, resp. do vypredania zásob, pokiaľ pri konkrétnom výrobku nie je uvedené inak.
1.2.4 Pri objednávke tovaru alebo služieb môže byť k základnej cene objednávky pripočítaná cena za dobierku alebo dopravu podľa toho, aký spôsob doručenia si kupujúci vyberie. Balné je zahrnuté v cene dopravy.
1.2.5 Obchodník si vyhradzuje právo kedykoľvek upraviť cenu tovaru a služieb uvedenú na akejkoľvek internetovej stránke, či podstránke, ktorú prevádzkuje. Zmena ceny tovaru a služieb sa nevzťahuje na kúpne zmluvy uzatvorené pred zmenou ceny, bez ohľadu na to, že ešte nedošlo k dodaniu tovaru.
1.3.1 Návrh na uzavretie kúpnej zmluvy zasiela kupujúci obchodníkovi vo forme vyplneného a odoslaného formulára na internetovej stránke obchodníka, ktorým zaslal návrh na uzavretie kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je odplatný prevod vlastníckeho práva k tovaru alebo poskytnutie služby označených kupujúcim za kúpnu cenu a za podmienok, uvedených v tejto objednávke (ďalej len „objednávka“).
1.3.2 Kupujúci zaslaním objednávky bol oboznámený so znením všeobecných obchodných podmienok a reklamačných podmienok a súhlasí s cenou objednaných tovarov a služieb a teda objednávka sa jej odoslaním stáva záväznou.
1.3.3 Po odoslaní objednávky obdrží kupujúci na svoju e-mailovú adresu automaticky vykonávané oznámenie o prijatí objednávky ( ďalej len „potvrdenie doručenia objednávky“). Na e-mailovú adresu kupujúceho môžu byť v prípade potreby zasielané všetky ďalšie informácie ohľadom jeho objednávky.
1.3.4 Obchodník sa zaväzuje dodať správny druh a množstvo tovaru v dohodnutej cene podľa objednávky alebo poskytnúť objednanú službu podľa popisu a presných podmienok uvedených na stránke.
1.3.5 Zrušenie objednávky, ktorú uskutočnil na stránke www.ebn.sk alebo jej podstránkach je zo strany kupujúceho možné do 24 hodín od objednania tovaru alebo služby bez udania dôvodu. Kupujúci môže objednávku zrušiť telefonicky alebo e-mailom (kontaktné údaje sú uvedené v bode 1.1). Po overení splnenia podmienok zrušenia objednávky potvrdí obchodník kupujúcemu storno objednávky e-mailom alebo telefonicky. V prípade, že už bola suma za objednaný tovar uhradená, obchodník zašle peniaze späť na bankový účet kupujúceho do 72 hodín od zaslania potvrdenia obchodníkom o storne objednávky kupujúcemu.
1.3.6 Obchodník má právo zrušiť objednávku v prípade, keď nie je možné zabezpečiť objednaný tovar alebo dodať službu v uvedených podmienkach. V takomto prípade kupujúcemu ihneď vráti uhradenú sumu v plnej výške, alebo mu ponúkne náhradný tovar, alebo iné riešenie, iba ak s tým kupujúci súhlasí.
1.3.7 Potvrdenie doručenia obsahuje údaje o tom, že obchodníkovi bola doručená objednávka a je akceptovaním návrhu na uzavretie kúpnej zmluvy.
1.3.8 Kupujúci je odoslaním objednávky viazaný na zaplatenie kúpnej ceny objednaného tovaru, teda k povinnosti platby, s čím pred odoslaním objednávky súhlasil.
1.3.9 Kupujúci musí mať minimálne 18 rokov na nákup alkoholických nápojov v e-shope www.ebn.sk.
1.4.1 Kupujúci je povinný:
· prevziať objednaný tovar – zaplatiť za tovar dohodnutú odplatu obchodníkovi
· prekontrolovať neporušenosť obalu resp. aj samotný tovar pri jeho preberaní
· v prípade, že si kupujúci objednaný tovar neprevezme bez udania dôvodu, obchodník si vyhradzuje právo uplatniť svoj nárok na náhradu vzniknutej škody.
V cene prepravného sú štandardne zahrnuté dva pokusy o doručenie. V prípade, že si zákazník tovar neprevezme a požaduje opätovné doručenie tovaru, je povinný uhradiť náklady prvého, ako aj opätovného doručenia tovaru. Pri opakovanom neprebratí objednávky budeme prípadnú ďalšiu objednávku realizovať len po zaplatení vopred na účet firmy.
1.4.2 Obchodník je povinný:
· dodať zákazníkovi tovar alebo službu v požadovanej kvalite, množstve a v dohodnutej cene,
· spolu s tovarom alebo službou alebo dodatočne zaslať zákazníkovi v elektronickej alebo tlačenej podobe všetky dokumenty k tovaru alebo službe ako napríklad faktúru za tovar, návod na obsluhu v kodifikovanej podobe slovenského jazyka.
1.4.3 Obchodník nezodpovedá za:
· oneskorené dodanie tovaru zavinené kuriérskou spoločnosťou;
· oneskorené dodanie tovaru zavinené nesprávne udanou adresou prijímateľa alebo oneskoreným prebratím zásielky;
· za poškodenie zásielky zavinené kuriérskou spoločnosťou.
1.5.1 Platiť za tovar alebo služby poskytnuté obchodníkom, môže kupujúci na dobierku alebo platobnou kartou prostredníctvom platobnej brány 24pay.
1.5.2 Platba je možná iba v mene EUR.
1.5.3 Faktúru posiela obchodník kupujúcemu v tlačenej podobe spolu s objednaným tovarom alebo v elektronickej podobe e-mailom.
1.5.4 Štandardná dodacia lehota na tovar alebo službu, zakúpené priamo cez stránku www.ebn.sk je do 3-4 pracovných dní od potvrdenia objednávky, maximálna doba dodania je 14 dní alebo po dohode s kupujúcim sa môže predĺžiť. O predĺženej dodacej lehote a termíne dodania bude obchodník kupujúceho informovať pri potvrdení objednávky telefonicky/emailom. Ak kupujúcemu nevyhovuje oznámená predĺžená dodacia lehota, má možnosť stornovať objednávku v súlade s bodom 8.1 týchto Obchodných podmienok.
1.5.5 O odoslaní/expedovaní tovaru alebo dodaní služby bude obchodník informovať kupujúceho e-mailom.
1.5.6 Miesto odberu objednaného tovaru je stanovené na základe objednávky kupujúceho. Za splnenie dodávky sa považuje dodanie tovaru na určené miesto.
1.5.7 Tovar je primerane zabalený a zabezpečený. Kupujúci je povinný pri preberaní tovaru skontrolovať neporušenosť zásielky a v prípade poškodenia zásielku neprebrať od doručovateľa. Ak je obal tovaru mechanicky poškodený, kupujúci je povinný túto skutočnosť oznámiť dopravcovi a za jeho prítomnosti skontrolovať stav tovaru pod obalom. V prípade zistenia poškodenia tovaru spíše dopravca s kupujúcim záznam, tzv. škodový protokol. Na základe takto vyhotoveného záznamu obchodník poskytne odstránenie závady tovaru, zľavu na tovar, alebo v prípade neodstrániteľných závad tovaru dodá kupujúcemu nový tovar.
1.5.8 Kupujúci je povinný prevziať tovar v mieste, ktoré je obchodníkom alebo jeho zástupcom, povereným doručiť tovar a kupujúcim dohodnuté v kúpnej zmluve alebo iným spôsobom v čase pred doručovaním tovaru (ďalej len „miesto“). Kupujúci je povinný prevziať tovar v časovom rozsahu, ktorý je obchodníkom alebo jeho zástupcom, povereným doručiť tovar a kupujúcim dohodnutý v kúpnej zmluve alebo iným spôsobom v čase pred doručovaním tovaru (ďalej len „časový rozsah“).
1.5.9 V prípade, ak obchodník dopraví tovar kupujúcemu na miesto a v časovom rozsahu, kupujúci je povinný prevziať tovar osobne alebo zabezpečiť, aby tovar prevzala osoba, ktorú splnomocní pre prípad svojej neprítomnosti na prevzatie tovaru a podpísať protokol o zaplatení kúpnej ceny a doručení a odovzdaní tovaru. Tovar sa považuje za dodaný a prevzatý okamihom doručenia tovaru kupujúcemu. Doručením tovaru kupujúcemu sa rozumie dodanie tovaru na miesto, jeho prevzatie kupujúcim alebo treťou osobou splnomocnenou kupujúcim a podpísanie protokolu o zaplatení kúpnej ceny a doručení a odovzdaní tovaru kupujúcim alebo treťou osobou splnomocnenou kupujúcim.
1.5.10 Všetky predávané výrobky sú nové, nezávadné a s riadnou dobou trvanlivosti a použiteľnosti.
1.5.11 Za tovar a služby na stránke www.ebn.sk a jej podstránkach je možné platiť nasledovnými spôsobmi:
· platba na dobierku (platíte priamo pri preberaní tovaru kartou alebo v hotovosti, pričom je účtovaný dodatočný poplatok 1,20 EUR);
· bezpečná platba kartou cez platobnú bránu 24pay (zákazníkovi nie je účtovaný dodatočný poplatok).
1.6.1 Balné za tovar zakúpený na stránke www.ebn.sk a jej podstránkach neúčtujeme.
1.6.2 Cena za dopravu tovaru zakúpeného na stránke www.ebn.sk a jej podstránkach v rámci SR a ČR na určené miesto je uvedená na stránke Doprava a platba.
1.6.3 Poplatok za poštovné si určuje zákazník pri vytváraní svojej objednávky. Vyberá si z ponúkaných možností na našej stránke a podľa vlastného výberu z ponúknutých možností na základe automaticky vypočítanej hmotnosti objednaného tovaru.
1.6.4 Pri platbe na dobierku (platíte pri preberaní kuriérovi alebo na výdajnom mieste Packety) sa účtuje dobierkový poplatok 1,20€, ktorý je pripočítaný k celkovej cene tovaru v objednávke a zahrnutý do faktúry.
1.7.1 Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru až úplným zaplatením celej kúpnej ceny za tovar alebo služby, ktoré boli zakúpené priamo na stránke www.ebn.sk.
1.7.2 Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho v čase, keď kupujúci alebo tretia osoba splnomocnená kupujúcim prevezme tovar od obchodníka alebo od jeho zástupcu, povereného doručiť tovar, alebo keď tak neurobí včas, tak v čase, keď obchodník umožní kupujúcemu nakladať s tovarom a kupujúci tovar prevezme.
1.8.1 Stornovať objednaný tovar má zákazník právo do 24 hodín od vytvorenia objednávky bez storno poplatku. Stornovanie už vyexpedovanej objednávky je možné, avšak za poplatok vo výške dopravných nákladov uvedených v objednávke.
1.8.2 Ak obchodník nemôže splniť svoje povinnosti vyplývajúce mu z kúpnej zmluvy z dôvodu nemožnosti dodať službu v stanovenom čase, kvalite a za dohodnutých podmienok, alebo z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru dohodnutého v kúpnej zmluve prerušil výrobu alebo vykonal tak závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností obchodníka vyplývajúcich z kúpnej zmluvy alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať nie je schopný dodať tovar zákazníkovi v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami, obchodník je povinný o tejto skutočnosti okamžite informovať kupujúceho a zároveň je povinný ponúknuť kupujúcemu náhradné plnenie alebo možnosť pre kupujúceho odstúpiť od kúpnej zmluvy (stornovať objednávku).
1.8.3 Kupujúci – spotrebiteľ je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy bez udania dôvodu v súlade s ust. § 7 a nasl. Zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku“) v lehote 14 dní od prevzatia tovaru, resp. odo dňa uzavretia zmluvy o poskytnutí služby alebo zmluvy o poskytovaní elektronického obsahu nedodávaného na hmotnom nosiči, ak obchodník včas a riadne splnil informačné povinnosti podľa ust. § 3 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
1.8.4 Lehota na odstúpenie od zmluvy začína plynúť v deň, keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa tovary objednané kupujúcim v jednej objednávke dodávajú oddelene, odo dňa prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný. Ak sa jedná o objednávku služby, lehota na odstúpenie od zmluvy začína plynúť v deň, ked obchodník potvrdí e-mailom zákazníkovi začiatok plnenia objednanej služby.
1.8.5 Kupujúci môže odstúpiť od kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je kúpa tovaru aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
1.8.6 Odstúpenie od zmluvy musí kupujúci urobiť písomnou formou spôsobom nevzbudzujúcim pochybnosti, že došlo k odstúpeniu od zmluvy, alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči alebo vyplnením formulára na odstúpenie od zmluvy a odoslať. Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané obchodníkovi najneskôr v posledný deň lehoty podľa ust. § 7 ods. 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
1.8.7 Odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa prechádzajúceho bodu týchto obchodných podmienok musí obsahovať informácie požadované vo formulári odstúpenia od kúpnej zmluvy, najmä identifikáciu kupujúceho, číslo a dátum objednávky, presnú špecifikáciu tovaru alebo služby, spôsob, akým má obchodník vrátiť už prijaté plnenie, najmä číslo účtu a/alebo poštovú adresu kupujúceho.
1.8.8 Ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, zrušuje sa od začiatku aj každá doplnková zmluva súvisiaca s kúpnou zmluvou, od ktorej kupujúci odstúpil. Od kupujúceho nie je možné požadovať žiadne náklady alebo iné platby v súvislosti so zrušením doplnkovej zmluvy okrem úhrady nákladov a platieb uvedených v ust. § 9 ods. 3, ust. § 10 ods. 3 a 5 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku a ceny za službu, ak je predmetom zmluvy poskytnutie služby a došlo k úplnému poskytnutiu služby.
1.8.9 Kupujúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr však v lehote do 14 dní odo dňa odstúpenia od kúpnej zmluvy zaslať tovar späť na adresu sídla obchodníka alebo ho odovzdať obchodníkovi alebo osobe poverenej obchodníkom na prevzatie tovaru. Lehota podľa prvej vety tohto bodu týchto obchodných a reklamačných podmienok sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty.
1.8.10 Kupujúci je povinný doručiť obchodníkovi tovar kompletný vrátane kompletnej dokumentácie, nepoškodený, v originálnom obale a nepoužívaný.
1.8.11 Odporúča sa tovar poistiť. Zásielky na dobierku obchodník nepreberá. Obchodník je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal na základe kúpnej zmluvy alebo v súvislosti s ňou vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov. Obchodník nie je povinný vrátiť kupujúcemu platby podľa tohto bodu týchto obchodných podmienok pred tým, ako mu je doručený tovar alebo kým kupujúci nepreukáže zaslanie tovaru späť obchodníkovi.
1.8.12 Kupujúci znáša náklady na vrátenie tovaru obchodníkovi alebo osobe poverenej obchodníkom na prevzatie tovaru v plnej výške. To neplatí, ak obchodník súhlasil, že ich bude znášať sám alebo ak si nesplnil povinnosť podľa § 3 ods. 1 písm. i) Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
1.8.13 Kupujúci zodpovedá len za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru. Spotrebiteľ nezodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ak si obchodník nesplnil informačnú povinnosť o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy podľa § 3 ods. 1 písm. h) Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
1.8.14 Obchodník je povinný vrátiť kupujúcemu kúpnu cenu za tovar rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri svojej platbe, pokiaľ sa s kupujúcim nedohodne na inom spôsobe vrátenia platieb bez toho, aby kupujúcemu v tejto súvislosti boli účtované ďalšie poplatky.
1.8.15 V prípade, že spotrebiteľ odstúpi od zmluvy a doručí obchodníkovi tovar, ktorý vrátil poškodený alebo neúplný, môžu sa zmluvné strany dohodnúť na primeranej náhrade, prípadne môže obchodník uplatniť svoj nárok súdnou cestou.
1.8.16 V prípade, ak obchodník zistí pri spracúvaní objednávky, že dodaný obsah podkladov a osobných údajov je hanlivý, prípadne v rozpore s morálnymi a etickými názormi obchodníka, alebo všeobecne záväznými právnymi predpismi, prípadne s inými zákonnými rozpormi (napr. predaj alkoholických nápojov, tabakových alebo iných zákonom upravených výrobkov osobám mladším ako 18 rokov), je obchodník oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy, doručením písomného oznámenia o stornovaní potvrdenia objednávky emailom týkajúcej sa predaja alkoholických nápojov osobám mladším ako 18 rokov. Kupujúcemu nevzniká nárok na žiadnu náhradu, okrem nároku na vrátenie už zaplatenej kúpnej ceny.
1.8.17 Obchodník je tiež oprávnený od kúpnej zmluvy odstúpiť do okamihu odoslania tovaru alebo poskytnutia služby, najmä z dôvodu momentálne vzniknutej nedostupnosti objednaného tovaru kupujúcim alebo nemožnosti dodať služby podľa dohodnutých podmienok. O odstúpení je však obchodník povinný bezodkladne informovať kupujúceho na e-mailovú adresu zadanú kupujúcim v objednávke. Pred odstúpením je obchodník oprávnený ponúknuť kupujúcemu náhradné plnenie. Kupujúci má právo náhradné plnenie odmietnuť a odstúpiť od kúpnej zmluvy.
1.9.1 Informácie o produktoch a ich všeobecnom použití nie sú a nesmú byť považované za výživové a zdravotné tvrdenia podľa nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (ES) č. 1924/2006 z 20. decembra 2006 o výživových a zdravotných tvrdeniach o potravinách. Všetky uvedené informácie majú len informatívny charakter a sú čerpané z voľne dostupných zdrojov.
1.9.2 Podľa nariadenia EP a rady ES č. 1924 z roku 2006, nemôžu byť žiadnym potravinám priraďované iné výživové a zdravotné tvrdenia okrem povolených. Všetky informácie o výživových a zdravotných tvrdeniach uvedené na webstránke obchodníka sú len súborom informácií voľne prístupných z domácich a zahraničných informačných zdrojov a nie sú dôkazom o skutočnom pôsobení potraviny prípadne jej nutričných a liečivých účinkoch. Pokiaľ kupujúci požaduje presné informácie podložené odbornými a vedeckými štúdiami je dôležité oboznámiť sa s nimi prostredníctvom všetkých dostupných odborných zdrojov. Možné pozitívne ale aj nežiadúce účinky potraviny musí kupujúci pred použitím vždy vopred konzultovať so svojím lekárom!
1.9.3 Rady, informácie a recepty, ktoré sú uvedené na webstránke obchodníka nenahrádzajú rady lekára. Sú len osobným odporúčaním obchodníka. Obchodník nenesie zodpovednosť za nesprávny výklad obsahu. Všetky informácie na webstránke obchodníka majú informačný charakter a neslúžia ako náhrada liečby predpísanej lekárom. Obchodník odporúča preto všetky zdravotné problémy kupujúceho konzultovať s jeho ošetrujúcim lekárom, predovšetkým pokiaľ ide o tehotné a dojčiace ženy, malé deti, resp. ľudí trpiacich vážnymi ochoreniami.
1.10.1 Záručná doba na všetok ponúkaný tovar v internetovom obchode obchodníka je 24 mesiacov s výnimkami stanovenými zákonom. Na uplatnenie práv zo zodpovednosti za chyby (reklamáciu) vždy postačuje doklad o zakúpení (priložená faktúra). Predloženie dokladu o zakúpení na účely reklamácie postačuje aj v prípade, že bol vydaný záručný list, ale zákazník ho stratil.
1.10.2 Záruka sa nevzťahuje na bežné opotrebenie veci (alebo jej častí) spôsobené používaním, mechanické poškodenia výrobku spôsobené kupujúcim, nesprávnym zaobchádzaním s výrobkom, spôsobom iným ako bol uvedený v návode na používanie, zanedbaním starostlivosti a údržby o tovar, poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním, používaním tovaru v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi alebo iným porušením záručných podmienok. Zo zodpovednosti sú taktiež vyňaté chyby alebo poškodenia výrobku, ktoré vznikli pri živelnej pohrome.
1.10.3 Kupujúci má právo reklamovať aj výrobok zakúpený vo výpredaji alebo za zníženú cenu, avšak chyba nesmie súvisieť s dôvodom, prečo bol výrobok predávaný za zníženú cenu.
1.10.4 Reklamovaný tovar je kupujúci povinný doručiť na reklamáciu čistý, mechanicky nepoškodený, s kópiou faktúry, prípadne dodacieho či záručného listu. Kupujúci je povinný spolu s tovarom zaslať aj popis chyby v priloženom Reklamačnom protokole/sprievodnom liste.
1.10.5 Reklamáciu tovaru alebo služby vybavuje obchodník bez zbytočného odkladu, maximálne však do 30 dní od dátumu doručenia reklamácie kupujúcim resp. prepravnou spoločnosťou. Po uplynutí tejto lehoty má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok. Vybavením oprávnenej reklamácie sa záručná doba predlžuje o dobu trvania reklamácie. Ak bola reklamácia v zákonnej záručnej lehote vybavená výmenou tovaru za nový, potom záručná doba začne plynúť znova od dátumu vybavenia reklamácie.
1.10.5 Ak kupujúci nie je spokojný so službou dodanou obchodníkom z akéhokoľvek dôvodu, kupujúci má právo uplatniť riadnu reklamáciu. Reklamáciu je potrebné doručiť poskytovateľovi služby (obchodníkovi) osobne, doporučenou poštou alebo elektronicky e-mailom. V písomnosti môže spotrebiteľ navrhnúť aj spôsob vybavenia reklamácie (napríklad vrátenie časti poplatku za službu). V zmysle ustanovenia § 18 ods. 4 zákona o ochrane spotrebiteľa, vybavenie takto uplatnenej reklamácie nesmie trvať dlhšie ako 30 dní. Ak uvedená lehota nebude dodržaná, môže spotrebiteľ podať podnet na vykonanie kontroly na inšpektorát SOI podľa sídla poskytovateľa služby. K podaniu reklamácie spotrebiteľ priloží obchodníkovi do oznámenia o reklamácii kópie dokladov (doklad o zaplatení služby, potvrdenie o uplatnení reklamácie a pod.)
1.11.1 Kupujúci informuje obchodníka o reklamácii vopred telefonicky, e-mailom, či písomne.
1.11.2 Kupujúci čo najskôr po zistení chyby výrobku odošle (nie na dobierku) tento výrobok doporučene na adresu obchodníka uvedenú v Obchodných podmienkach spolu s kópiou dokladu o kúpe a reklamačným protokolom s popisom chyby výrobku. Kupujúci priloží kópiu dokladu o nadobudnutí reklamovaného tovaru v našom obchode.
1.11.3 V prípade, že bol reklamovaný tovar poslaný poštou prípadne prepravnou spoločnosťou, dopravné náklady spojené s odoslaním reklamácie na adresu obchodníka hradí kupujúci. Odoslanie reklamovaného tovaru späť zabezpečuje obchodník poštou na svoje náklady. Akýkoľvek iný spôsob prepravy reklamovaného tovaru späť, na vyslovenú žiadosť kupujúceho hradí kupujúci.
1.11.4 Za vybavenie reklamácie sa považuje odovzdanie výrobku kupujúcemu po oprave, výmene alebo zamietnutí reklamácie, príp. vrátenie peňazí pri odstúpení od zmluvy.
1.11.5 Počas záručnej doby má kupujúci právo na bezplatné odstránenie vady po predložení tovaru, príslušenstva a dokumentácie. Obchodník sa zaväzuje, že reklamáciu vybaví čo najrýchlejšie, najneskôr do 30 dní od jej vzniku, teda prevzatiu tovaru od kupujúceho. Kupujúci bude o vybavení reklamácie vyrozumený telefonicky alebo emailom.
2.1.1 Prevádzkovateľom veľkoobchodného predaja prostredníctvom webstránky www.ebn.sk je právnická osoba BRAVE s.r.o., so sídlom spoločnosti Dúbravčická 3600/1, 841 02 Bratislava, IČO: 53095693, DIČ: 2121279589, IČ DPH: SK2121279589, tel. kontakt +421 950 401 084, e-mail: info@ebn.sk (ďalej len „obchodník“). Orgánom dozoru je Slovenská obchodná inšpekcia, Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj, so sídlom Prievozská 32, P.O. Box 5, 820 07 Bratislava.
2.1.2 Nižšie uvedené všeobecné obchodné podmienky pre veľkoobchod platia pre všetky súčasné a budúce kúpne a dodacie zmluvy spoločnosti BRAVE s.r.o. Tieto obchodné a reklamačné podmienky upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi obchodníkom (prevádzkovateľom stránky www.ebn.sk) a kupujúcim, ktorej predmetom je kúpa a predaj tovaru a služieb na internetovej stránke elektronického obchodu obchodníka www.ebn.sk. Tieto Obchodné podmienky sú platné až do vydania nových Obchodných podmienok.
2.1.3 Veľkoobchodným partnerom sa rozumie fyzická alebo právnická osoba, ktorá je podnikateľom so sídlom v Slovenskej republike (má aktívnu živnosť alebo s.r.o.) a uzatvára kúpnu zmluvu v rámci svojej podnikateľskej činnosti za účelom ďalšieho predaja tovaru koncovým zákazníkom (ďalej iba „veľkoobchodný partner“ alebo aj „kupujúci“).
2.1.4 Obchodník nenesie žiadnu zodpovednosť za nesprávne pochopenie, používanie a využitie obsahu jeho stránok. Pri užívaní e-shopu www.ebn.sk, teda tu deklarovaných produktov, je potrebné, aby sa zákazník oboznámil podrobne s ich obsahom, ktorý je súčasťou každého ponúkaného výrobku.
2.2.2 Obchodník posúdi každú žiadosť o registráciu do B2B portálu individuálne a manuálne ju schváli alebo odmietne. Obchodník si vyhradzuje právo odmietnuť registráciu veľkoobchodného partnera podľa vlastného uváženia. V rámci procesu posúdenia žiadosti o registráciu, môže obchodník vykonať kontrolu žiadateľa vo verejne dostupných registroch daňových subjektov, či kontrolu na mieste podnikania veľkoobchodného partnera. Zásadne sa predpokladá, že predmet podnikania schváleného veľkoobchodného partnera súvisí s následným predajom zakúpeného tovaru konečnému zákazníkovi.
2.2.3 Obchodník bezodkladne informuje veľkoobchodného partnera o schválení alebo odmietnutí jeho žiadosti o registráciu v zmysle predchádzajúceho odstavca, spravidla do 2 pracovných dní odo dňa registrácie na webstránke. Žiadateľ o registráciu nemá na svoje schválenie žiadny právny nárok. Ak je žiadosť o registráciu veľkoobchodného partnera schválená kupujúcim, jeho konto v B2B portáli je automaticky funkčné a prístupné, o čom je kupujúci automaticky informovaný prostredníctvom e-mailovej notifikácie. Po úšpešnej registrácii, veľkoobchodný partner získava prístup do B2B portálu, nastavené sú mu veľkoobchodné ceny a vytvorenie záväznej objednávky je umožnené prostredníctvom jeho užívateľského účtu.
2.2.4 Pokiaľ zaregistrovaný veľkoobchodný partner nevykoná počas uplynulých 3 mesiacov žiadnu objednávku tovaru, je obchodník oprávnený jeho registráciu vymazať a vyradiť ho tak z veľkoobchodného režimu bez náhrady.
2.2.5 Obchodník je oprávnený veľkoobchodného partnera kedykoľvek a bez náhrady vyradiť z veľkoobchodného režimu, teda odmietnuť uzatvárať s ním naďalej kúpne zmluvy podľa týchto Obchodných podmienok, a to i bez udania dôvodu. Obchodník je oprávnený veľkoobchodného partnera z veľkoobchodného režimu najmä, ale nielen v prípade porušenia jeho akejkoľvek zmluvnej povinnosti voči obchodníkovi. Vyradenie z veľkoobchodného režimu je účinné doručením oznámenia o vyradení z veľkoobchodného režimu veľkoobchodnému partnerovi, odoslaním na jeho elektronickú adresu, ktorú zadal pri registrácii. Veľkoobchodný partner má takisto právo zrušiť svoju registráciu bez udania dôvodu. Je však povinný tom písomne upovedomiť obchodníka zaslaním e-mailu na adresu info@ebn.sk.
2.3.1 Všetky veľkoobchodné ceny v B2B portáli sú uvádzané bez DPH a s DPH. Obchodník je platcom DPH.
2.3.2 Minimálna hodnota objednávky pre veľkoobchodného partnera je 100 eur bez DPH.
2.3.3 Veľkoobchodný partner vykonáva objednávku výlučne prostredníctvom B2B portálu (webového rozhrania obchodu) a svojho schváleného užívateľského účtu.
2.3.4 Za účelom objednania tovaru vyplní veľkoobchodný partner objednávkový formulár v B2B portáli, ktorý obsahuje najmä informácie o (ďalej spoločne len ako „veľkoobchodná objednávka“):
– typ a počet objednaného tovaru (objednaný tovar vloží do nákupného košíka priamo v B2B portáli);
– požadovaný spôsob úhrady kúpnej ceny;
– požadovaný spôsob doručenia objednaného tovaru a náklady na doručenie;
– pravdivé fakturačné údaje, ktoré budú použité vo faktúre;
– pravdivé doručovacie údaje, ak nie sú totožné ako fakturačné údaje.
2.3.5 Platba za veľkoobchodnú objednávku je možná bankovým prevodom alebo na dobierku. Spôsob platby si volí kupujúci priamo v B2B portáli pri uskutočnení každej veľkoobchodnej objednávky. Platba za objednaný tovar musí byť uhradená maximálne v čase prevzatia tovaru veľkoobchodným partnerom.
a) Ak si veľkoobchodný partner zvolí platbu bankovým prevodom, bude mu automatický zaslaný e-mail s inštrukciami k platbe. Ak kupujúci neuhradí objednávku do 5 dní, bude mu automaticky stornovaná.
b) Ak si veľkoobchodný partner zvolí platbu dobierkou, platbu za veľkoobchodnú objednávku uskutoční v hotovosti pri prevzatí tovaru od kuriérskej spoločnosti. Pri zvolení spôsobu úhrady dobierkou je účtovaný dodatočný poplatok 1,00€ bez DPH.
2.3.6 Dodanie tovaru veľkoobchodnému partnerovi zabezpečuje obchodník prostredníctvom zazmluvnenej kuriérskej spoločnosti a je spoplatnená sumou 8 eur za každú uskutočnenú objednávku. Na veľkoobchodné objednávky uskutočnené prostredníctvom B2B portálu sa nevzťahuje doprava zdarma.
2.3.7 Vlastnícke právo k tovaru prechádza na veľkoobchodného partnera okamihom zaplatenia celej kúpnej ceny za každú odoslanú veľkoobchodnú objednávku tovaru. Prevzatím tovaru veľkoobchodným partnerom prechádza riziko za stratu, poškodenie, krádež, zníženie kvality a podobné negatívne dopady na tovar na neho. Okrem vydania tovaru veľkoobchodnému partnerovi, resp. kupujúcemu sa za odovzdanie považuje vydanie tovaru osobe poverenej prevzatím tovaru v prípade, ak nie je kupujúci prítomný alebo odovzdanie neprebehne na mieste, ktoré určil kupujúci.
2.3.8 Obchodník dodá k veľkoobchodnej objednávke vždy jeden výtlačok faktúry. Faktúru odosiela aj e-mailom po prebratí veľkoobchodnej objednávky kupujúcim.
2.3.9 Potvrdením a zaslaním veľkoobchodnej objednávky obchodníkovi, veľkoobchodný partner prijal a súhlasí s týmito Obchodnými podmienkami.
2.4.2 V prípade, že veľkoobchodnému partnerovi vzniknú práva z chybného plnenia, a také vadné plnenie je podstatným porušením kúpnej zmluvy, môže sa domáhať:
– odstránenia chyby dodaním nového tovaru bez vady alebo dodania chýbajúceho tovaru,
– primeranej zľavy z kúpnej ceny, alebo
– odstúpenia od zmluvy.
2.4.3 V prípade účinného odstúpenia od zmluvy sú si strany povinné navzájom vrátiť poskytnuté plnenia. V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy je veľkoobchodný partner povinný bez zbytočného odkladu zaslať tovar späť obchodníkovi. Na vrátenie platieb využíva obchodník bankový prevod na veľkoobchodným partnerom uvedený bankový účet. Veľkoobchodný partner znáša všetky priame náklady spojené s vrátením tovaru a nemá nárok na akúkoľvek ich náhradu. Veľkoobchodný partner zodpovedá v prípade zrušenia kúpnej zmluvy za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru v dôsledku zaobchádzania s ním a obchodník je oprávnený pri takomto znížení hodnoty tovaru krátiť výšku vysporiadané kúpnej ceny.
2.5.1 Za účelom ponuky a propagácie tovaru zakúpeného prostredníctvom B2B portálu nemá veľkoobchodný partner právo kopírovať z webovej stránky jednotlivé texty s informáciami o tovare (popis, použitie, zloženie a špecifikácie) a fotografie tovaru. Právo používať informačné materiály na podporu predaja mu môžu vzniknúť až po individuálnom vyžiadaní propagačných materiálov e-mailom obchodníkovi.
2.5.2 Pri prezentácii, ponuky a propagácie tovaru vo vzťahu ku koncovým zákazníkom je veľkoobchodný partner povinný dbať o zachovanie pozitívneho verejného obrazu obchodníka a o budovanie dobrého mena predávaných výrobcov. Tovar môže predávať len v originálnych neporušených obaloch a v nezhoršenej kvalite.
2.5.3 Veľkoobchodný partner je povinný dodržiavať odporúčania obchodníka ohľadne spôsobu predaja a prezentácie tovaru, vrátane cenovej politiky obchodníka, minimálne v rozsahu, v ktorom je záväznosť odporúčania v súlade s platnými právnymi predpismi.
2.5.4 Pri vyradení veľkoobchodného partnera z veľkoobchodného režimu alebo zrušení registrácie veľkoobchodným partnerom v zmysle bodu 2.2.5 týchto Obchodných podmienok je veľkoobchodný partner povinný vrátiť obchodníkovi všetky nespotrebované reklamné materiály a predmety a odstrániť všetky poskytnuté texty a použité fotografie od obchodníka zo všetkých miest, kde ich použil, a to do 2 týždňov od vyradenia z veľkoobchodného režimu, resp. zrušenia registrácie.
2.6.1 Obchodník si vyhradzuje právo kedykoľvek zmeniť či doplniť tieto Obchodné podmienky. Obchodník si vyhradzuje právo na zmenu týchto Obchodných podmienok v čiastkových častiach aj v celku v priebehu obdobia ich účinnosti. Nad rámec týchto Obchodných podmienok je možné obchodný vzťah riešiť samostatnou zmluvou medzi obchodníkom a veľkoobchodným partnerom (dodacie a platobné podmienky, a i.).
2.6.2 Obchodník ukladá všetky osobné údaje veľkoobchodného partnera, ktoré mu odovzdal pri registrácii a pri vytvorení objednávky, vrátane adresy, pre rýchle a bezchybné spracovanie uložené v databáze obchodníka. Spracovanie poskytnutých dát prebieha v súlade s ustanoveniami príslušných právnych predpisov v oblasti ochrany osobných údajov. Veľkoobchodný partner registráciou do B2B portálu obchodníka, či vykonaním objednávky udeľuje obchodníkovi súhlas s využitím všetkých odovzdaných údajov na spracovanie za účelom realizácie objednávky a ďalej na marketingové účely obchodníka, a to najmä na ponúkanie služieb a produktov, zasielanie informácií o činnosti a to aj elektronickými prostriedkami (najmä e-mail) v zmysle Európskeho nariadenia 2016/679 (GDPR) a zákona č. 480/2004 Zb., o niektorých službách informačnej spoločnosti, na obdobie do odvolania tohto súhlasu. Veľkoobchodný partner je oprávnený kedykoľvek obchodníkovi písomne oznámiť, že s použitím svojich kontaktných údajov obchodníkom podľa týchto Obchodných podmienok nesúhlasí, a to písomným oznámením zaslaným e-mailom na info@ebn.sk. Veľkoobchodný partner berie na vedomie, že súhlas na spracovanie osobných údajov k vyššie uvedeným účelom je dobrovoľný a môže byť vzatý kedykoľvek späť resp. môže obchodníkovi oznámiť svoj nesúhlas s určitým spracovaním osobných údajov. V takom prípade však môže byť negatívne ovplyvnená realizácia jeho objednávky.
3.1 Pokiaľ kupujúci nie je spokojný so spôsobom, ktorým obchodník vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že obchodník porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na obchodníka so žiadosťou o nápravu. Ak obchodník na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, kupujúci má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Formou ARS môžu byť riešené iba spory vyplývajúce zo zmluvy medzi obchodníkom a spotrebiteľom a spory s touto zmluvou súvisiace, s výnimkou sporov podľa ust. § 1 ods. 4 zákona č. 391/2015 Z.z. a sporov, ktorých hodnota neprevyšuje 20 EUR. Návrh na začatie ARS sa podáva k subjektu ARS podľa ust. § 3 citovaného zákona, a to za pomoci k tomu určenej platformy alebo formulára, ktorého vzor tvorí prílohu č. 1 citovaného zákona. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie ARS, maximálne však do výšky 5 EUR s DPH. Platforma ARS je dostupná na internetových stránkach: ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm.
3.2 Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s obchodníkom je napríklad Slovenská obchodná inšpekcia Prievozská 32, 827 99 Bratislava 27, http://www.soi.sk alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk); kupujúci má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti. Kupujúci sú oprávnení použiť platformu riešenia sporov on-line (ďalej len ako „RSO“) na riešenie svojich sporov, v jazyku, ktorí si zvolia. Kupujúci môže na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu RSO, ktorá je dostupná na webovej stránke https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage . Kupujúci pri predkladaní podania v platforme RSO vyplní elektronický formulár sťažnosti. Informácie, ktoré predloží, musia byť dostatočné na určenie príslušného subjektu alternatívneho riešenia sporov on-line. Kupujúci môže priložiť dokumenty na podporu svojej sťažnosti.
Tieto Obchodné podmienky sú platné od 1.7.2024.